Ha bejelölöd a csillag melletti négyzetet, akkor megjegyzem, és ha legközelebb jössz, rögtön ez az iskola fog megjelenni.
> Bersek József Általános Iskola > Aktuális > Országos Natúrpark Vetélkedő

Országos Natúrpark Vetélkedő

A 2022/2023-as tanév végére hirdetett natúrpark verseny technikai okok miatt átkerült idén is szeptemberre. 2023.09.15-17. között került megrendezésre Békéscsabán, illetve a Békési Dánfoki Üdülőtelepen.

Fotóalbum
Pénteken délelőtt indult négy fős csapatunk (Bak Emma, Krizmanich Krisztina és Kumánovich Kinga 8.a osztályos tanulók és jómagam). A Vasi-Hegyhát Natúrpark csapatával és kisbuszával utaztunk. Késődélután értünk a Körösök Völgye Látogatóközponthoz Békéscsabára. A gyerekek kicsit lazítottak, játszottak a közeli játszótéren, majd előadták a csapatok az előzetesen elkészített bemutatkozó kis műsorukat. Ezt követte a vacsora helyi ízekkel. Utána Szendőfi Balázs természetfilmes, a IX. Nemzetközi Természet- és Környezetvédelmi Filmfesztiválon a Kárpát-medence természeti értékei szekcióban a hosszú filmek kategóriában első helyezést elért filmjét, a Volt egyszer egy vadvízországot néztük meg. A vetítés után a filmrendezővel beszélgethettünk is. Késő este értünk csak a Dánfoki Üdülőtelepre, ahol elfoglaltuk a szállásainkat. A gyerekek 6 fős jurtákban aludtak. Szerencsére jó idő volt.
Másnap reggeli után elkezdődött a döntő. Az üdülőtelep területén elméleti és gyakorlati feladatokat oldottak meg a gyerekek. Kilenc csapat vett részt idén a megmérettetésben. Amíg a gyerekek versenyeztek, mi pedagógusok egy szakmai műhelymunkában vettünk részt. Itt a natúrparkok környezeti nevelési lehetőségeiről, az iskolák szerepéről, a kettő kapcsolatáról volt elsősorban szó. Az Agrárminisztériumból jött szakembereket elsősorban az érdekelte, hogy hogyan tudnának zökkenőmentesen beférkőzni az iskolákba. Próbáltunk megoldásokat keresni kisebb nagyobb sikerrel.
Ebéd után a Kettős-Körösön sárkányhajókba ültünk a Békési Kajak Kenu Club tagjainak vezetésével. Ezt a programot mindenki nagyon élvezte. Rövid pihenő után a szálláson eredményt hirdettek. A mi csapatunk idén negyedik helyezést ért el. A lányok mindent megtettek a siker érdekében, büszkék lehetünk rájuk. Ezt a vacsora, majd a tábortűz követte.
Vasárnap reggeli után indultunk fáradtan haza. Útközben megálltunk ebédelni az autópályán, majd koradélután értünk Kőszegre.
Minden évben nagyon sokat készülünk erre a versenyre. A gyerekek kizökkenve az iskola falain túl megismerhetnek távolabbi, érdekes vidékeket, helyi szokásokat a környezeti nevelés legeredményesebb formájában. Ez a gyerekeknek egy jutalomkirándulás.